תמיד חלמת ללמוד לנגן בפסנתר?
הגעת למקום הנכון!

למי מיועד הקורס?

הקורס מיועד לכל מי שחלם ללמוד איך לנגן בפסנתר אורגנית או אורגן, ומתאים גם לאלו שמעולם לא ניגנו לפני כן! השיעורים בנויים באופן מדורג, ויובילו אותכם צעד אחר צעד, מהדברים הבסיסיים ביותר, כמו איך יושבים ליד הפסנתר, דרך לימוד תווים (לפסנתר ולאורגן), ועד ללימוד ליווים ואקורדים.

עכשיו, אנחנו יודעים שתווים ולימוד תווים זו שפה של ממש, שפה חדשה ומתאגרת. וכמו כל דבר חדש, לפעמים יש צורך בעזרה והכוונה. לשם כך, צוות המורים לפסנתר שלנו זמין בשבילכם לענות על שאלות, במייל, בטלפון בוואטסאפ, כך שאם אתם צריכים עזרה, משהו לא מסתדר, או שסתם בא לכם לפטפט על מוזיקה, אנחנו פה בשבילכם לעצה טובה, לפידבק והכוונה.

בהצלחה ונגינה נעימה!

למעבר לשיעור הראשון
לחצו כאן

מחפשים קורס “כשר”?

לראשונה! לומדים לנגן פסנתר ואורגנית על ידי שירי אמונה ומסורת!

קורס פסנתר למתחילים

מה כולל הקורס שלנו

שיעורי וידאו, חוברות לימוד יחס אישי ועוד...

לחצו כאן כדי להתחיל
שיעורי וידאו

שיעורי וידאו

יותר מ-150 שיעורי וידאו ותרגילים קלים להבנה שיובילו אותכם צעד אחר צעד לעבר המטרה!

חוברת לימוד תווים

חוברת לימוד

חוברת בת 250 עמודים המלווה את הקורס הכוללת לימוד תווים, הסברים ושירי תרגול!

תמיכה אנושית

יחס אישי

אנחנו פה בשבילכם. צוות המורים שלנו מתייחס לכל תלמיד ותלמיד, מתקן טעויות ועונה על שאלות!

תווים

לימוד תווים

נלמד לכתוב ולקרוא את שפת המוסיקה, שפת התווים!

תווים

ליווי שירים

נלמד איך ללוות שירים מוכרים, קלאסיקות ישראליות, הלהיטים האחרונים ומכל הבא ליד! אהבתם? נסו את קורס הליווים המלא שלנו!

כינור קלאסי

מוסיקה קלאסית

נכיר ונלמד יצירות קלאסיות של טובי המלחינים ברמת קושי מדורגת בהתאם להתקדמות בקורס!

טכניקת הידיים

טכניקה

נכיר שיטות ותרגילים לחיזוק האצבעות והזריזות כך שבהדרגה נוכל לנגן שירים מהירים!

ספר תיאוריה

תיאוריה

מאחורי הפרקטיקה תמיד יש גם תיאוריה! נכיר ונלמד את הכללים והחוקים שמאחורי הצלילים!

פיתוח שמיעה מוזיקלית

פיתוח שמיעה

נלמד להשתמש טוב יותר בחוש השמיעה ונתנסה בנגינה ללא תווים!

פיתוח יכולות

אילתור והלחנה

נלמד להפעיל את הדימיון והיצירתיות שלנו וניצור מוזיקה משל עצמנו!

אווירה נעימה

אווירה לימודית מהנה

השיעורים מלווים בהומור ואווירה כיפית! (כי כשלא כיף, קשה להתמיד!)

מבנה הקורס שלנו

לפניכם הסילבוס של הקורס, מומלץ להתחיל מהשיעור הראשון ולהתקדם לפי הסדר!

לחצו כאן כדי להתחיל

שיעור: הקדמה

בשיעור זה נכיר את יקיר, המורה בקורס, נדבר על הקורס בכלליות ועל מה שצריך כדי ללמוד איתנו (רמז: פסנתר או אורגנית), נדבר על הדרכים ליצור איתנו קשר ולקבל פידבק במהלך הקורס. מתחילים!

שיעור: הדו המרכזי ואורך הצלילים

בשיעור זה נלמד את יסודות כתיבת התווים. נכיר את החמשה (חמישה קווים שעליהם כותבים את התווים) ונלמד איך לכתוב את הדו המרכזי (שהכרנו על הפסנתר בשיעור הקודם). לאחר מכן, נתחיל לדבר על קצב ונכיר שלושה סוגים שונים של משכים של צלילים. לתרגול הכנו לכם דף עבודה ו-6 תרגילים. כן כן, השיעור הזה מסתיים כשאתם קוראים תווים ומנגנים על הפסנתר! ממש קסם של לימוד תווים!

כלי עזר:

7

pdf

דפי תירגול

3

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: מפתח סול ומפתח פה

בשיעור זה נכיר את המפתחות: מפתח סול ומפתח פה, אותם סימנים מוזרים שעוזרים לנו לדעת באיזו יד צריך לנגן על הפסנתר את התווים שאנחנו קוראים. ואם כבר יש לנו סימנים לידיים, אז בשיעור זה יד שמאל נכנסת לפעולה כאשר מבחינת לימוד תווים נלמד לנגן ולכתוב את הדו המרכזי במפתח פה. בנוסף נלמד מהם צלילים נמוכים ומהם צלילים גבוהים. לתרגול מחכה לכם דף עבודה, ו-6 שירים לתרגול נגינה בשתי ידיים. ובסוף, מופיע תוכי מדבר. באמת.

כלי עזר:

9

pdf

דפי תירגול

6

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: רה במפתח סול וסי במפתח פה

בשיעור הזה נכיר שני צלילים חדשים על הפסנתר ונלמד לנגן ולקרוא את הצליל רה במפתח סול ואת הצליל סי במפתח פה. נלמד איך כותבים אותם על החמשה, והיכן הם נמצאים על גבי הפסנתר. דרך שני הצלילים האלו נבין טוב יותר את הקשר שבין החמשה ובין קלידי הפסנתר (רמז: הקשר הדוק מאוד). בסוף השיעור נדבר קצת על תרגול, ועל איך כדאי להתאמן על הפסנתר כחלק מההתקדמות בקורס. קדימה להתאמן!

כלי עזר:

9

pdf

דפי תירגול

6

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: החצי המנוקד

בשיעור זה נכיר את החצי המנוקד ואת התו מי במפתח סול שיאפשרו לנו לנגן את המנגינה הראשונה שלנו! מוכנים?

כלי עזר:

6

pdf

דפי תירגול

4

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: לה במפתח פה

בשיעור קצר יחסית זה נכיר רק תו אחד חדש, לה במפתח פה. הוא טיפה מבלבל לכן הקדשנו לו שיעור שלם. בהצלחה!

כלי עזר:

6

pdf

דפי תירגול

4

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: תיבות

שיעור זה יהיה תיאורטי ברובו. שיעור תיאורטי אומר שהנושא שאנחנו לומדים לא מתבטא ישירות בנגינה על הפסנתר, אבל בכל זאת מדובר בנושא שחשוב מאוד להכיר. הנושא הוא התיבות המוסיקליות. נכיר את אותם קווים אנכים מוזרים שנכנסים לנו בין התווים ויוצרים את התיבות, נלמד מה הם אומרים ונלמד מתי יש לכתוב אותם. לתרגול הכנו לכם דף עבודה, שאם תצליחו לענות בו על כל השאלות, עברתם בהצלחה את השיעור! ואם לא? אין כזה דבר. איתנו בטוח תצליחו...

כלי עזר:

4

pdf

דפי תירגול

שיעור: קצב קצב קצב

בשיעור זה נכיר את רועי, שמדי פעם יחליף את יקיר בשיעורים שמגיע אלינו במיוחד כדי להרחיב על נושאים חשובים בעולם הקצב: המשקל, המקצב והמפעם (הטמפו).

כלי עזר:

1

pdf

דפי תירגול

שיעור: פה במפתח סול וסול במפתח פה

בשיעור הזה נכיר שני צלילים חדשים על הפסנתר. פה במפתח סול וסול במפתח פה. שימו לב שמעכשיו יהיה עלינו לשים לב גם לצלילים שיש לנגן, גם לחשוב איזו יד מנגנת מה, גם באילו איצבועים יש לנגן וגם למשך כמה זמן צריך לספור. נשמע מסובך, אבל לא לדאוג, עם תרגול הכל הופך להיות קל. נדגים את כל האלמנטים יחד במנגינה לדוד משה היתה חווה. בהצלחה!

כלי עזר:

9

pdf

דפי תירגול

6

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: סימן החזרה

לימוד תווים לעולם לא יהיה מושלם ללא הכרת סימן החזרה, סימן סופר שימושי שחוסך לנו המון דפים במדפסת. נכיר שני סוגים של סימני חזרה, האחד שמורה לנו עם לחזור אחורה ולהתחיל לנגן מתחילת השיר פעם נוספת, והשני שמורה לנו לנגן קטע מסויים פעמיים (לדוגמא מתיבה 4 עד תיבה 8). לתרגול הכנו לכם דף עבודה ו-3 תרגילים. השתמשו בסימני החזרה, חסכו דפים במדפסת, ועזרו לשמור על העולם שלנו!

כלי עזר:

5

pdf

דפי תירגול

3

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: סול במפתח סול ופה במפתח פה

בשיעור זה נכיר שני צלילים חדשים על הפסנתר. נכיר את סול במפתח סול ופה במפתח פה ובפעם הראשונה בקורס נפרוס את הידיים, וננגן עם כל האצבעות על הפסנתר! אממה, הזרת שלנו היא קצרה יותר וחלשה יותר משאר האצבעות, לכן האתגר הולך וגדל. כתרגול הכנו לכם דף עבודה ו-4 שירים כולל יונתן הקטן ויאנקי דודל (שמתם לב שממנגינות מוזרות שאיש לא מכיר עברנו למנגינות נעימות ומוכרות?)

כלי עזר:

7

pdf

דפי תירגול

4

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: הלחנה

בשיעור זה אנחנו לא לומדים צלילים ותווים חדשים ובמקום זאת נלמד להשתמש בכל מה שלמדנו עד עכשיו כדי ליצור מנגינות משל עצמנו על הפסנתר! כן כן, הגעתם לשלב שבו אפשר כבר להתחיל להלחין! אז נכון, סימפוניות שלמות עדיין לא נוכל לכתוב, אבל מנגינות פשוטות נוכל ועוד איך. לצורך ההלחנה של השיר הראשון שלנו נכיר טכניקה סופר שימושית להלחנת שירים בפסנתר אשר נקראת עקרון הזוגות (יש לטכניקה שמות נוספים, אז אל תתפסו אותנו במילה). הלחנה מהנה!

שיעור: השתקים - א'

בשיעור זה נכיר לראשונה את פרופסור קארל וללדרברומנשדטייכלפלצנמן (כן, כן), שידבר איתנו על השקט שבין הצלילים, ובאמצעותו נלמד שיש מקרים שבהם במקום לדבר, פשוט עדיף לשתוק. או במילים אחרות, בשיעור זה נכיר את השתקים, את אותם סימנים על גבי התווים אשר מורים לנו מתי אנחנו לא צריכים לנגן. שתיקה נעימה!

שיעור: השתקים - ב'

שיעור זה הינו המשך לשיעור השתקים. אם בשיעור הקודם הכרנו את השתק במשך של רבע, בשיעור זה נכיר את השתקים במשכים של חצי ושל שלם. כתרגול הכנו לכם דף עבודה, 2 תרגילים ו-2 מנגינות נחמדות. שתיקה נעימה!

כלי עזר:

7

pdf

דפי תירגול

5

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: עיקרון כתיבת התווים חלק א

בשיעור זה ניכנס ל"מאחורי הקלעים" של עולם כתיבת התווים ונכיר מספר עקרונות בסיסיים לגבי אופן כתיבת התווים. נתחיל בעקרון שמאפשר לנו לחשב את מיקום התווים על גבי החמשה ובכך חוסך מאיתנו את הצורך לזכור את המיקום של כל תו ותו בעל פה. יקיר מבטיח שמי שיבין את העקרון הזה ויפנים אותו, קריאת התווים שלו תשתפר בלפחות 50%, ואנחנו מאמינים ליקיר!

כלי עזר:

3

pdf

דפי תירגול

שיעור: לה במפתח סול, מי במפתח פה

בשיעור זה נכיר שני צלילים חדשים ומיוחדים שאותם נכתוב הן על החמשה והן ננגן על הפסנתר. הצלילים האלו הם לה במפתח סול ומי במפתח פה. הדבר המיוחד בצלילים אלו, הוא שהם דורשים שנשתמש באצבע השישית שלנו בכל יד. אממה, היות ויש לנו רק חמש אצבעות בכל יד (וחבל), נצטרך ללמוד איך לשנות את מיקום היד כדי להגיע לצלילים החדשים. זהו שיעור סופר מעניין וסופר שימושי לכל שאר הצלילים שנלמד בקורס ורלוונטי ללימוד תווים באופן כללי. לתרגול יהיה לנו דף עבודה ושירים לתרגול כולל השיר הנפלא – פזמון ליקינטון!

כלי עזר:

9

pdf

דפי תירגול

6

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: איך יודעים באילו אצבעות לנגן?

מרגע שלמדנו את הצליל לה ביד ימין, חצי מהתלמידים נכנסו להלם ומרגישים שהם לא יודעים באיזו אצבע לנגן איזה צליל. לא לדאוג, בשביל זה אנחנו פה, עם הסבר שמרגיע ומלמד. בהצלחה!

שיעור: למה הרמוניה חלק א'

בשיעור זה נפגוש בפעם הראשונה קטעים שבהם יד ימין ויד שמאל מנגנות צלילים בו זמנית ועל ידי כך מייצרות תופעה שנקראת "הרמוניה". נגדיר את המושג, נבין למה הוא משמש בעולם הפסנתר ואפילו נראה הדגמה של יקיר אוכל מלפפון (ועוד תבינו את הקשר בין מלפפון להרמוניה). לתרגול יש לנו שירים מעולים כמו גן סגור של הכבש השישה עשר, ו – Ode to Joy של בטהובן. ברוכים הבאים לעולם ההרמוניה!

כלי עזר:

11

pdf

דפי תירגול

9

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: סוגרים אוקטבה חלק א'

בשיעור זה נעשה מסיבה גדולה כי בשיעור זה נחגוג את סיום האוקטבה! מה זו אוקטבה בפסנתר? תגלו במהלך השיעור. כדי לסיים את האוקטבה נלמד שני צלילים חדשים ואחרונים לאוקטבה במפתח סול. הצלילים סי ודו גבוה. לאחר מכן נלמד את הסולם דו מז'ור ביד ימין ונשלח אותכם לתרגל עם שירים נפלאים! בהצלחה!

כלי עזר:

10

pdf

דפי תירגול

10

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: סוגרים אוקטבה חלק ב'

אז עכשיו כשאתם כבר יודעים מהי אוקטבה, בואו "ונסגור" גם את האוקטבה במפתח פה, ונכיר שני צלילים חדשים: רה ודו במפתח פה ובסיום - מסיבה ענקית!!!

כלי עזר:

11

pdf

דפי תירגול

10

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: Fur Elise

זוכרים שלפני מלא מלא זמן אמרנו לכם שמדי פעם נקח הפסקה מהתווים ולמדנו לנגן את הפנתר הורוד על ידי טכניקה של חיקוי? אז היום אנחנו חוזרים לשיעור מהסוג הזה ונלמד את ההתחלה של היצירה המדהימה לפסנתר Fur Elise של בטהובן. קל, כיף וממלא בהשראה. תהנו!

שיעור: עיקרון כתיבת התווים חלקים ב' + ג'

בשיעור זה אנחנו שוב חוזרים לעסוק בעניינים תיאורטיים. יקיר מבטיח לא לשעמם יותר מדי ובד"כ אנחנו מאמינים לו. השיעור יעסוק ב"אחורי הקלעים" של כתיבת התווים ובו נלמד שבעצם מפתח סול מהווה השלמה של מפתח פה, ולהיפך. זה יוביל אותנו למסקנה המהפנטת שכל צליל ניתן לרשום גם במפתח סול וגם במפתח פה? מבלבל? לא לדאוג, הכל יובהר בשיעור. לתירגול מחכות לכם מנגינות של מוצארט ושטראוס. תהנו!

כלי עזר:

15

pdf

דפי תירגול

12

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: למה הרמוניה חלק ב'

בשיעור זה נרחיב את ההבנה שלנו בתחום ההרמוניה ונאתגר את עצמנו בכך שננגן על הפסנתר מספר צלילים בו זמנית ועוד באותה היד! לא לדאוג זה אפשרי בהחלט. לתרגול יש לנו שירים נפלאים!

כלי עזר:

9

pdf

דפי תירגול

7

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: דיאז ובמול חלק א'

בשיעור זה נלמד לראשונה לנגן על הקלידים השחורים. לשם כך נצטרך ללמוד לא מעט מושגים חדשים כגון טון, חצי טון וסימני התק. בנוסף נלמד לחשב צעדים מקליד לקליד ולאחר מכן נכיר את סימן הדיאז שמורה לנו לזוז חצי טון ימינה על הפסנתר. צפיה נעימה!

כלי עזר:

1

pdf

דפי תירגול

שיעור: דיאז ובמול חלק ב'

בשיעור זה נשלים את סימן הבמול שמורה לנו לזוז חצי טון שמאלה על הפסנתר ובכך נסיים את הנושא שהתחלנו בו בשיעור הקודם, הנגינה על הקלידים השחורים. לתרגול יהיו לנו את מלך ההרים של גריג, עלי סתיו ועוד המון דברים טובים!

כלי עזר:

13

pdf

דפי תירגול

9

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: Fur Elise - חלק שני

אחרי שלמדנו את החלק הראשון של Fur Elise על הפסנתר לפני מספר שיעורים, קיבלנו המון תגובות מתלמידים שביקשו ללמוד את ההמשך, אז הנה לכם. תהנו!

שיעור: המרווחים המוזיקליים

בשיעור זה נכיר את המרווחים המוזיקליים ואפילו נלמד לקרוא להם בשמם (מי ביקש איטלקית ולא קיבל?) יהיה כיף!

כלי עזר:

1

pdf

דפי תירגול

שיעור: אקורדים (הכנה לקורס ליווי)

בשיעור זה נלמד מהו אקורד ומתי משתמשים בו. לצורך כך ניעזר בכל מה שלמדנו עד כה בשיעורי ההרמוניה ובשיעורים בהם דיברנו על חצאי טונים וטונים שלמים, וניישם את כל אלו כדי ללמוד כיצד לבנות אקורדים ולהשתמש בהם במנגינות שונות. בנוסף נלמד על ההבדל בין אקורדים מינורים למז'ורים. שיעור זה הוא תיאורטי ברובו, ומהווה הקדמה לשיעור הבא בו ננגן ליווים לשירים של ממש באמצעות האקורדים. שווה להיות סבלניים!

כלי עזר:

3

pdf

דפי תירגול

שיעור: מנגנים שירים

אז אם בשיעור שעבר הכרנו את האקורדים המז'ורים והמינורים ולמדנו איך בונים אותם על הפסנתר, היום כבר נלמד איך מיישמים אותם, וזאת באמצעות נגינת שירים מעולים. בנוסף, מצורף לשיעור זה מילון אקורדים לשימושכם. תהנו!

כלי עזר:

6

pdf

דפי תירגול

4

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: ליווי שירים א'

בשיעור זה נחזור על השירים שלמדנו בשיעור הקודם (ועוד כמה שירים) אבל הפעם נלמד ללוות אותם באופן שהוא הרבה יותר מעניין ועשיר מוזיקלית. שימו לב שאם אהבתם את הנושא, יש לנו קורס שלם שעוסק בליווי של שירים בפסנתר! בהצלחה!

כלי עזר:

15

pdf

דפי תירגול

15

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: טכניקה חלק א'

זהו השיעור הראשון שלנו שעוסק בשיפור טכניקת הנגינה בפסנתר מתוך המטרה לשפר את הזריזות והדיוק שלנו. לשם כך, הכנו בשבילכם תרגילים שבמתכוון יתקילו אותכם בכל מני שילובים אשר הם מאתגרים טכנית. כתוצאה מהאימון על תרגילים אלו, הטכניקה שלכם תשתפר ובפעם הבאה שתתקלו באתגרים דומים יהיה לכם כבר הרבה יותר קל להתמודד איתם. שווה לא?

כלי עזר:

3

pdf

דפי תירגול

3

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: טכניקה חלק ב'

זהו שיעור המשך לשיעור הקודם בו דנו בשיפור טכניקת הנגינה בפסנתר. אם בשיעור הקודם התמקדנו במתיחה של האצבעות, היום נתמקד באיצבועים לא סטנדרטיים, כאלו שמוציאים אותנו מאיזור הנוחות שלנו. כרגיל, ההתמודדות עם התרגילים האלו תשפר את הטכניקה שלכם, ותאפשר לכם בהמשך להתמודד עם יצירות מורכבות יותר. בהצלחה!

כלי עזר:

3

pdf

דפי תירגול

3

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: צלילים חדשים

בשיעור הזה סוף סוף אנחנו חוזרים ללמוד צלילים חדשים על הפסנתר ונכיר את הרה והמי הגבוהים במפתח סול. לצורך התרגול יש לנו שירים נפלאים!

כלי עזר:

7

pdf

דפי תירגול

5

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: צלילים חדשים

בשיעור הזה אנחנו סוגרים את החוב של יד שמאל ליד ימין ולומדים שני צלילים חדשים, הצלילים סי ולה אשר נמצאים מתחת לדו הנמוך. לתרגול יש לנו המון שירים כיפים כגון: הללויה, לו יהי, שירי חגים ועוד. לכו להתאמן!

כלי עזר:

10

pdf

דפי תירגול

8

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: סימני היתק קבועים

בשיעור הזה נכיר את סימני ההתק הקבועים (דיאז ובמול) אשר מופיעים בתחילת החמשה. נבין למה הם משמשים ואיך ניתן לבטל אותם אם יש צורך בכך. סימני ההתק הקבועים מייצרים לנו קיצור דרך של ממש בכל מה שקשור לנגינת במולים ודיאזים על הפסנתר והם מסוג הדברים שכאשר לומדים אותם, אז אומרים "איך לא חשבתי על זה בעצמי?"!

כלי עזר:

10

pdf

דפי תירגול

7

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: איך משפרים את קריאת התווים?

שואלים אותנו לא מעט איך לשפר את קריאת התווים, מבחינת הרציפות, הזריזות, היישום על המקלדת וכו'. אז במיוחד עבור כל מי ששאל - הנה התשובה, והיא יותר פשוטה ממה שנדמה לכם!

שיעור: הסולמות - חלק א'

בשיעור זה נגדיר מהו סולם מוזיקלי, נכיר את יחידות המידה שמרכיבות אותו ואפילו נבנה סולם ראשון משלנו.

כלי עזר:

1

pdf

דפי תירגול

שיעור: הסולמות - חלק ב'

ממשיכים עם הסולמות, והפעם נבין לשם מה הם משמשים, ונכיר את הסולמות המז'ורים והמינורים.

כלי עזר:

1

pdf

דפי תירגול

שיעור: תרגול סולמות

סוף סוף מגיעים לתכל'ס! בשיעור זה נלמד לנגן את הסולמות ונבין כיצד התרגול מסייע לפיתוח יכולותינו המוזיקליות. קדימה לעבודה!

כלי עזר:

2

pdf

דפי תירגול

שיעור: המטרונום

בשיעור זה נדבר על המטרונום, אותו מכשיר מתקתק (מלשון תיקתוק ולא מתיקות), שעוזר לנו לשמור על קצב אחיד בנגינה. נדבר על החשיבות של השימוש במטרונום לשיפור חוש הקצב שלנו ונלמד איך משתמשים בו באופן יעיל באימונים שלנו. לתרגול, ניקח שירים שכבר ניגנו בעבר, כאשר הפעם האתגר הוא "לשמור על הקצב" ולנגן יחד עם המטרונום. בהצלחה!

כלי עזר:

9

pdf

דפי תירגול

8

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: השמיניות

בשיעור זה נחזור לדבר על נושא משכי הצלילים, ואם עד עכשיו עסקנו אך ורק בשלמים, חצאים ורבעים, הפעם נכיר את השמיניות. נלמד איך נראית שמינית בודדת, איך נראות שמיניות מחוברות, ונכיר שיטת ספירה סופר יעילה שתעזור לנו לנגן את המשך החדש. נתרגל עם שירים נפלאים כמו אי שם מעבר לקשת. תהנו!

כלי עזר:

8

pdf

דפי תירגול

7

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: הבקר

בשיעור זה נכיר את סימן הבקר שהוא סימן היתק מסוג חדש אשר מבטל את סימני הדיאז והבמול. נלמד באילו מצבים צריך אותו ונתרגל את השימוש בו באמצעות שירים שונים. על הדרך, פרצוף חדש ולא מוכר יופיע. מי? הפתעה!

כלי עזר:

10

pdf

דפי תירגול

9

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: ארטיקולציה ולגטו

בשיעור הזה נכיר את המושג ארטיקולציה, נלמד לנגן בטכניקת הלגטו, אבל הכי חשוב, נתחיל להכניס רגש לנגינה שלנו! על הדרך נענה על השאלה: מה ההבדל בין נגן פסנתר ובין רובוט - יהיה מעניין!

כלי עזר:

13

pdf

דפי תירגול

12

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: פה וסול גבוהים במפתח סול

בשיעור הזה נכיר שני צלילים חדשים: פה וסול גבוהים במפתח סול. ממשיכים להתקדם במעלה הפסנתר!

כלי עזר:

11

pdf

דפי תירגול

10

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: סול ופה נמוכים במפתח פה

בשיעור הזה שוב נכיר שני צלילים חדשים, הפעם במפתח פה, ובפעם הראשונה בקורס נשתמש במכונת הזמן של האתר נגינה!

כלי עזר:

11

pdf

דפי תירגול

10

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: לגטו עם קשת ופרזות מוזיקליות

בשיעור זה נלמד מהן הפרזות המוזיקליות, כיצד מנגנים אותן מבחינה טכנית, ואיך מסמנים אותן באמצעות קשת הלגטו. יהיה מעניין!

כלי עזר:

10

pdf

דפי תירגול

9

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: הסטקטו‎

בשיעור זה נכיר את טכניקת הסטקטו ונלמד איך לקצר את הצלילים ולגרום להם להשמע "קופצניים". נכיר שתי שיטות רישום ושתי טכניקות סופר כיפיות.

כלי עזר:

11

pdf

דפי תירגול

10

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: קשת החיבור

בשיעור זה נכיר את קשת החיבור שמאפשרת לנו ליצור משכי צלילים ארוכים במיוחד! כמה ארוכים? את זה תגלו בשיעור.

כלי עזר:

10

pdf

דפי תירגול

9

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: הרבע המנוקד

בשיעור זה נכיר את הרבע המנוקד.

כלי עזר:

6

pdf

דפי תירגול

5

avi

סרטוני הדגמה

שיעור: שיעור סיכום

בשיעור זה, השיעור האחרון בקורס, נסכם בקצרה את כל מה שלמדנו.

את קורס פיתוח הקול שלנו כבר ניסית?

מסתבר שכ-80% מהאנשים שלומדים לנגן, היו רוצים גם ללמוד איך לשיר בצורה נכונה, כך שהקול שלהם ישמע הרבה הרבה יותר טוב.

נשמע מוכר?

אם כן – אז קורס פיתוח הקול שלנו הוא בדיוק מה שחיפשתם! לחצו על הכפתור – ובוא נתחיל לתרגל!