מיני קורס - הוצאת אקורדים מהשמיעה

למי מיועד הקורס?

מכירים את זה שאתם שומעים שיר שאתם אוהבים, ואולי אפילו מצליחים לנגן את המנגינה הראשית שלו על הפסנתר או האורגנית, אבל שאתם מנסים לזהות אילו אקורדים מתנגנים זה פשוט לא הולך?
אז קודם כל, אתם לא לבד. לזהות אקורדים, או כמו שאנחנו קוראים לזה "להוציא אקורדים מהשמיעה" זה דבר שרוב הנגנים מאוד מסתבכים איתו בשלבים הראשונים של הנגינה. אבל לא לדאוג, העזרה בדרך!
במיני-קורס הקרוב, נגלה לכם את כל הסודות של המקצוענים שילמדו אותכם איך שומעים אקורד ועושים את הקסם הזה של לדעת איזה אקורד מתנגן. והאמת, שזה בכלל לא קסם. יש שיטות וטכניקות בדוקות שעובדות, ואיתן המשימה הזו הופכת להרבה הרבה יותר פשוטה.
שימו לב, שההבנה עצמה של השיטות לא תהפוך אותכם למומחים בהוצאת אקורדים תוך יום או שבוע, והשיטות שתלמדו דורשות לא מעט תרגול. מה שכן, מי שיקח את זה ברצינות, ויתרגל את השיטות, יוכל להוציא אקורדים לכל שיר שהוא שומע תוך דקות ספורות. הכי שווה שיש.
שנתחיל?

לחצו כאן כדי להתחיל
הוצאת אקורדים מהשמיעה

מבנה הקורס שלנו

לפניכם הסילבוס של הקורס, מומלץ להתחיל מהשיעור הראשון ולהתקדם לפי הסדר!

לחצו כאן כדי להתחיל

שיעור: הקדמה

בשיעור זה נדבר בקצרה על מה שנלמד בקורס, נגדיר למי הוא מיועד או במילים אחרות - תיאום ציפיות. שנתחיל?

שיעור: רקע תיאורטי

בשיעור זה נחדד מושגים תיאורטיים שאתם חייבים להכיר כדי להבין איך מוציאים אקורדים מהשמיעה. נדבר על שמות הצלילים בעברית ולועזית, נדבר על ההגדרה של מהו אקורד, נלמד מהו שורש האקורד ומהם דרגות האקורד, נדבר על תוספות וטנשנים שאפשר להוסיף לאקורדים, ונבין מדוע הוצאת אקורדים מהשמיעה יותר קשה מהוצאת מנגינות. בסוף השיעור נגיע לתכלס ונלמד את הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי הוצאת אקורדים מהשמיעה. קצת כבד, אבל הכי שימושי שיש.

כלי עזר:

1

pdf

דפי תירגול

שיעור: זיהוי שורשים

בשיעור זה נתאמן ביחד על זיהוי שורשים של אקורדים שזהו שלב הכרחי בדרך לזיהוי האקורד כולו. באמצעות האימון המשותף תוכלו להבין מה נדרש מכם לבצע ואיך בעצם מחברים את התיאוריה שלמדנו בשיעור הקודם ל"חיים האמיתיים".

שיעור: משפחת המוקטנים ואקורדים עם בס משתנה

בשיעור זה נלמד כיצד מזהים אקורדים שהם לא מז'וריים ולא מינוריים, או שיש להם בס משתנה, או במילים אחרות, נלמד מה עושים כשהאקורדים המסובכים באמת מגיעים. ספויילר - הם לא מפחידים אותנו!

כלי עזר:

1

pdf

דפי תירגול

שיעור: הטנשנים

בשיעור זה נדבר על האופן שבו אנחנו מזהים את הטנשנים של האקורד. מדובר באותן תוספות כמו 7 ו-9 אשר מוסיפות צבע ואופי מיוחד לאקורדים. ההסבר כאן הוא תיאורטי ברובו אבל אחרי שתוציאו מספיק אקורדים מהשמיעה בעצמכם, תגלו שהשיעור הזה הופך לכלי מאוד שימושי.

כלי עזר:

1

pdf

דפי תירגול

שיעור: תרגולים

הגיע הזמן לפרקטיקה. בשיעור זה ניקח שלושה שירים מפורסמים ויחד ננסה ליישם את כל מה שלמדנו כדי לזהות את האקורדים שמתנגנים בהם. בהצלחה!

שיעור: סיכום

בשיעור זה נסכם את כל מה שלמדנו וניתן טיפים אחרונים. בהצלחה בהמשך!

את קורס פיתוח הקול שלנו כבר ניסית?

מסתבר שכ-80% מהאנשים שלומדים לנגן, היו רוצים גם ללמוד איך לשיר בצורה נכונה, כך שהקול שלהם ישמע הרבה הרבה יותר טוב.

נשמע מוכר?

אם כן – אז קורס פיתוח הקול שלנו הוא בדיוק מה שחיפשתם! לחצו על הכפתור – ובוא נתחיל לתרגל!