לחצו כאן כדי להתחיל

בית הספר הדיגיטלי הראשון
ללימוד פסנתר, גיטרה, יוקלילי ופיתוח קול ברשת

מתחילים בגיטרה | 12/08/2020

איך בוחרים גיטרה ראשונה?

שלום לכל הגיטריסטים והגיטריסטיות לעתיד!  שואלים אותנו הרבה פעמים איך לבחור את הגיטרה הראשונה, איזה סוג מומלץ, האם כדאי דגם ספציפי, מה המחיר, מאיפה קונים וכו' וכו'. אז החלטנו לעשות סדר בעניינים ולכתוב את הכתבה הזו שבאמת עונה על כל השאלות באופן מרוכז ואחת ולתמיד. כשלב ראשון, כדאי לדעת אילו סוגי גיטרות קיימים, שתדעו מה עומד בפניכם ולא תעשו טעויות.

הגיטרה הקלאסית

גיטרה קלאסית

הגיטרה קלאסית היא פחות או יותר הדבר הראשון שעולה לכם לראש שאתם חושבים על גיטרה. יש לה שישה מיתרים, הצבע שלה בדרך כלל יהיה בצבע של עץ, בהיר או כהה (למרות שלפעמים היא גם יכולה להגיע בכל מיני צבעים מוזרים) והמיתרים שלה יהיו עשויים מניילון. בגדול, אם יש לה צורה של גיטרה, שישה מיתרים, ואם כתוב עליה בחנות גיטרה קלאסית, אז היא גיטרה קלאסית.

שימו לב שהגיטרות הקלאסיות מגיעות בגדלים שונים כדי להתאים לגילאים שונים. הגיטרה הקטנה ביותר נקראת גיטרה רבע, שמתאימה לילדים עד גיל חמש, הבאה בתור היא גיטרת חצי – שמתאימה לגילאי חמש עד שמונה, מעליה מגיעה גיטרת השלושת רבעי שמתאימה לגילאי שמונה עד שתים עשרה ומעליה מגיעה הגיטרה הרגילה, גודל סטנדרטי שמתאימה לכל מי שמעל גיל שתים עשרה.

בחירת המידה הנכונה היא חשובה מאוד. ככל שהגיטרה יותר גדולה, כך המרחק בין הסריגים (שאלו המקומות שאנחנו לוחצים עליהם) נעשים יותר רחוקים. אז אם ילד ינסה לנגן על גיטרה של מבוגרים, קיימת סבירות רבה שהוא פשוט לא יצליח להגיע עם האצבעות למקומות שעליהם הוא אמור ללחוץ, הוא יתייאש, וחבל.

גיטרה אקוסטית

גיטרה אקוסטית

הגיטרה האקוסטית די דומה לגיטרה הקלאסית, אבל יש ביניהן כמה הבדלים מהותיים. בעוד שהמיתרים בגיטרה הקלאסית עשויים מניילון, המיתרים בגיטרה האקוסטית עשויים ממתכת והם דקים יותר. זה גורם לכך שהגיטרה האקוסטית פחות נוחה למתחילים, המיתרים כואבים באצבעות, והנגינה יותר מאתגרת. כמובן שבהמשך, כאשר מפתחים מיומנות, נוחות הנגינה בשני הכלים היא זהה.

בנוסף, בעוד שהצליל של הגיטרה הקלאסית הוא יותר עגול ורך, הצליל של הגיטרה האקוסטית הוא יותר חד ובהיר.

יש עוד הבדלים בין הגיטרות, כמו האופן שבו מגבירים אותן וצורת הבנייה, אבל בכל מקרה, בשלב הזה מה שחשוב לזכור הוא שההבדלים המשמעותיים הם בנוחות הנגינה ובצליל שמופק. חשוב לקחת בחשבון שגיטרה אקוסטית גם יותר יקרה מגיטרה קלאסית.

גיטרה חשמלית

גיטרה חשמלית

הגיטרה החשמלית, בעיקר משמשת לנגינת סגנון הרוק, למרות שאפשר גם למצוא אותה בסגנונות אחרים כמו מוזיקה ים תיכונית ועוד.

הצורה של הגיטרה החשמלית מאוד שונה ביחס לגיטרה הקלאסית והאקוסטית. אין לה תיבת תהודה (את החור הזה שיש בגיטרות האחרות שראינו) וכתוצאה מכך, נגינה על גיטרה חשמלית אשר אינה מוגברת, תשמיע צליל מאוד מאוד חלש. לכן, בגיטרה החשמלית לכל מיתר מוצמד מיקרופון קטנטנן, שמעביר באופן חשמלי את הצליל, למגבר חציוני, אשר הוא חובה בגיטרות מהסוג הזה.

את הגיטרה החשמלית אפשר להעביר דרך אפקטים מסויימים ואז אנחנו מקבלים צלילים שהם כבר מאוד רחוקים מהצלילים של הגיטרות הקלאסיות והאקוסטיות, צלילים שמזוהים בעיקר עם מוזיקת הרוק, כגון דיסטורשן ואוברדרייב.

סוגי גיטרות נוספים

מעבר לגיטרה הקלאסית, האקוסטית והחשמלית, יש עוד המון סוגים נוספים: גיטרות 12 מיתרים, גיטרות נפח, רבע נפח, חצי נפח, גיטרות עם 7 מיתרים, ועוד המון אחרות. מגוון הוואריאציות הוא עצום. יחד עם זאת, כל הגיטרות הללו לא רלוונטיות לנגן המתחיל.

אז איזו סוג גיטרה עדיפה לנגן המתחיל?

התשובה החד משמעית שלנו, לנגן שבוחר את הגיטרה הראשונה שלו, היא לבחור את הגיטרה הקלאסית. למה? כי היא הכי קלה ללימוד נגינה, כי יחסית קל ללחוץ על המיתרים שלה, וכי ויזואלית בגלל הגודל שלה היא הכי נוחה להבנה של המקומות עליהם צריך ללחוץ. בנוסף, המחיר שלה הוא הזול ביותר ביחס לכל האלטרנטיבות האחרות.

איזו גיטרה קלאסית לקנות?

חשוב להבין שהשוק מוצף בגיטרות קלאסיות, חלק מהן במחירים ממש מגוחכים. אז למרות שיש מחירים ממש מצחיקים, אסור להתפתות לקנות את הגיטרה הכי זולה שאתם יכולים למצוא. הסיבה לכך היא שהגיטרות הזולות מאוד הן מאיכות ירודה, וזה בא לידי ביטוי בכך שקשה לנגן עליהן, וזה מתסכל ומוריד את המוטיבציה לנגן.

מצד שני, אין שום סיבה לקנות גיטרה יקרה בשלבים הראשונים של הנגינה. יש המון הבדלים בין הגיטרות השונות, שאנחנו בכלל לא נכנסים אליהם במאמר הנוכחי, כמו סוג העץ שממנו נבנתה הגיטרה, סוגי המיתרים, ועוד ועוד. לנגן אשר עושה את צעדיו הראשונים בתחום, אין שום דרך לדעת איזו גיטרה טובה לו, כלומר הטעם המוזיקלי שלו וההעדפות שלו בתחום הגיטרות עדיין לא התחילו להתפתח, ובגלל זה, אין טעם לקנות גיטרה יקרה.

הרעיון הוא אם כן, לקנות את הגיטרה הזולה ביותר שמאפשרת לימוד בקלות ובהנאה, שהיא לא עקומה, שהיא לא מזמזמת, ושהיא קלה ללחיצה. בעתיד, עוד שנה או שנתיים, תמיד תוכלו להשתדרג לגיטרה טובה יותר, שכבר תדעו הרבה יותר טוב מה אתם רוצים וצריכים.

שימו לב שגיטרה שמגיעה אחרי מסע ארוך באונייה ושוכבת חודשים במחסנים צריכה לעבור מה שנקרא סט-אפ. מדובר בתהליך בו טכנאי גיטרות, מוודא שהגיטרה תקינה, ומסדר במידת הצורך את מה שנדרש כתוצאה מהשינויים שהגיטרה עברה במסעה. בגלל זה חשוב לקנות ממקום אמין שאתם סומכים עליו, מחנות אמינה לכלי נגינה. אם אתם צריכים המלצות, דברו איתנו ונשמח להמליץ.

האם כדאי לקנות גיטרה יד שנייה?

כדי לקנות גיטרה יד שנייה, צריך להבין משהו לגבי התחום, לא הרבה אמנם, אבל אי אפשר לקנות גיטרה בלי להיות מסוגל לבדוק אם היא מזמזמת, או שהצוואר שלה ישר. אז אם יש מישהו שמבין בתחום ויכול לבוא איתכם ולוודא שהגיטרה תקינה, זו אופציה טובה שתאפשר לכם לחסוך כסף. אבל אם לא, עדיף לבחור את האופציה של החנות. היות והמחירים לא מאוד יקרים, אז אולי מלכתחילה כדאי לכוון לכיוון החנויות, ואולי בעתיד, אם תרצו להשתדרג לכלי נגינה יקר יותר, תוכלו לבחון את האופציה של יד שנייה, כאשר כבר יהיה לכם את הידע והביטחון לבחור נכון.

כמה עולה גיטרה טובה למתחילים?

גיטרה קלאסית למתחילים שאפשר לנגן עליה והיא לא תתסכל אותכם תעלה מ-300 ש"ח ומעלה, כאשר ב-500,600 ש"ח תוכלו לקנות גיטרה שהיא מצוינת למתחילים ותשמש אותכם הרבה זמן.

אז נסכם?

לנגן המתחיל, כדאי לבחור כגיטרה ראשונה גיטרה קלאסית, שמתאימה לגיל שלו, ממקום אמין ומוכר, במחיר של 300-600 ש"ח.

ומה עושים אחרי שיש גיטרה?

אחרי שקניתם את הגיטרה, השלב הבא שלכם זה כמובן להתחיל ללמוד, ואנחנו מזמינים אותכם לנסות את קורס המתחילים שלנו בגיטרה. אתם יכולים לצפות בשיעורים הראשונים בחינם, ולהתרשם מצורת הלימוד והגישה

לחצו כאן למעבר לקורס – בהצלחה!

הוסיפו תגובה חדשה

שמור בדפדפן זה את השם, האימייל והאתר שלי לפעם הבאה שאגיב.

1

אבי | 06/07/2020

אתם תותחים עזרתם לי מאוד תודה ענקית!!!!!!!!!!!!!!!

2

MONIQUE | 15/12/2020

כמה כיף ללמוד דברים חדשים!
תודה, אחלה קליפ

3

מנגנת | 16/01/2021

לגבי גודל הגיטרה – זה לא רק עניין של גיל, אלא של גודל הידיים. גם אם עברתם את גיל 12, ואתם בעלי ידיים קטנות (נגיד, צריכים כפפות מידה s או xs), ובעיקר בחורות בעלות ידיים קטנות – שווה לשקול את האופציה של גיטרה 3/4 או 7/8 (יותר קשה למצוא) או סתם דגם קטן יחסית. עבורי זה עשה הבדל משמעותי בנוחות הנגינה, למרות שהייתי בת 12 לפני כשלושים שנה…

    4

    נגינה | 17/01/2021

    גם נכון 🙂

פוסטים נוספים

תמיד רציתם לדעת איך לכוון גיטרה? המדריך לכיוון גיטרה!

הקדמה ברוכים הבאים למדריך לכיוון הגיטרה של האתר נגינה! אחד הדברים שכל גיטריסט חייב ללמוד כבר בתחילת הדרך זה איך ...

המשיכו לקרוא
איך מכוונים גיטרה

איך כיוון הגיטרה הגיע לעולם? ולמה הוא דווקא כזה?

הגיטרה היא כלי מיתר שקיים מזה מאות שנים והוא אחד מהכלים הפופולריים ביותר בעולם כיום. אחד ההיבטים החשובים ביותר בנגינה ...

המשיכו לקרוא
גיטרה

שיעורי גיטרה לחרדים? ועוד על גיטרה חשמלית? ראיון מיוחד עם ברק גרוסברג.

ברק גרוסברג הוא איש מבלבל. מצד אחד הוא גיטריסט רוק נצר למשפחת רוקיסטים חילונית מתל אביב שמגיל אפס מתחכך עם ...

המשיכו לקרוא
ברק גרוסברג גיטרה חשמלית

לימוד אקורדים לגיטרה

אחד הדברים שכל נגן גיטרה לומד ממש בשלבים הראשונים של לימוד הנגינה על הגיטרה, זה לנגן אקורדים. למעשה, לימוד אקורדים ...

המשיכו לקרוא
האקורד Em

מהו האקורד הקל ביותר בגיטרה?

תמיד רציתם לדעת מהו האקורד הקל ביותר בגיטרה? האמת, כנראה שלא אבל משום מה שואלים אותנו את השאלה הזו מדי ...

המשיכו לקרוא

מיני קורס חדש – פריטות רוק לגיטרה!

איזה כיף! עוד מיני-קורס חדש עלה לאתר! והפעם פריטות רוק סופר סופר שימושיות לגיטרה! אז אם יש לכם גיטרה, ולא ...

המשיכו לקרוא
כוכב מנגן בגיטרה - מצוייר

מתנות שכל נגן גיטרה היה רוצה לקבל

כל מי שמכיר גיטריסטים יודע שגיטריסטים אוהבים גיטרות. כל גיטריסט רוצה שתהיה לו גיטרה קלאסית, וגם אקוסטית, וגם חשמלית, וכשיש ...

המשיכו לקרוא
מתנה מהאתר נגינה

איך קונים גיטרה יד שנייה?

איפה קונים גיטרה יד שנייה? האינטרנט מלא בגיטרות, אם באתרים של יד שנייה או בקבוצות בפייסבוק שמוכרות כלי נגינה. המבחר ...

המשיכו לקרוא
סטנד גיטרה קיר

איך בוחרים כיסא לגיטרה?

האם יש צורך בכיסא מיוחד לגיטריסטים? מסתבר, שלרוב הגיטריסטים אין כיסא מיוחד והם פשוט יושבים על כל כיסא שמזדמן לדרכם, ...

המשיכו לקרוא
גיטרות קלאסיות

מאיזה גיל אפשר להתחיל לנגן על גיטרה?

כדי לענות על השאלה הזו אנחנו צריכים לדבר על שלושת האתגרים הגדולים שיש לכל נגן גיטרה:  שלושת האתגרים של כל ...

המשיכו לקרוא
ילד עם גיטרה