לחצו כאן כדי להתחיל

בית הספר הדיגיטלי הראשון
ללימוד פסנתר, גיטרה, יוקלילי ופיתוח קול ברשת

כללי, פיתוח קול | 12/09/2022

איך בוחרים שיר במסגרת פיתוח קול קבוצתי – חלק א'

הי אנשים מה הולך? אז ככה, היום אנחנו הולכים לדבר על איך בוחרים שיר להתאמן עליו כשעובדים על פיתוח קול במסגרת קבוצתית, כלומר, עם עוד אנשים אחרים. עכשיו, מי שמתאמן לבד, בבית, אז אין בעיה הוא יכול לבחור איזה שיר שבא לו, זה קל, אבל כשנמצאים בקבוצה ולכל אחד יש טעם משלו ורצונות משלו, שם מתחיל הבלאגן.

בקיצור לבחור שירים בקבוצה זה מתכון לויכוחים ומריבות. אז מה עושים? האמת שיש לא מעט שיטות ואני עוד רגע אציג לכם חלק מהן ונפתח את זה לדיון משותף. מה שכן, יש כמה כללים שדי ברור שהם נכונים בכל מקרה, וזה לא משנה באיזו שיטה נבחר.

נתחיל מזה שכדאי לא לבחור שיר שהמילים שלו יכולות לפגוע במישהו, אתם מבינים את הרעיון. כל דבר שיכול לפגוע במישהו מחברי הקבוצה, משהו גזעני, או מבזה, או פוגע, כאילו, באמת, אין סיבה, יש מספיק שירים בעולם, אז מלכתחילה אל תבחרו שירים עם מילים בעיתיות.

דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא שצריך להשתדל לבחור שירים בשפה שכל חברי הקבוצה  מדברים אותה, אז ברור שעברית זו האופציה הכי פשוטה.

אנגלית היא גם אופציה טובה, אבל צריך לברר שזה מקובל על כל חברי הקבוצה, כי אם יש מישהו שלא יודע אנגלית, אז זה יהיה לו די באסה לשבת בצד ולא להשתתף. כמובן אם במקרה כל הקבוצה מדברת שפה אחרת, רוסית, אמהרית, קלינגונית, לכו על זה. אבל אם לא: עברית, יש מלא שירים מעולים בעברית.

חוץ מזה כדאי ללכת על שירים שהם יחסית פופולאריים, כלומר, לא כדאי לבוא אם איזה שיר שאף אחד לא מכיר, משהו כזה שהיה להיט בימי משה רבנו. זה נכון שלפעמים זה כיף דווקא להכיר שירים חדשים, אז אם אתם מציעים משהו שהרוב לא מכיר, עדיף שזה יהיה בסגנון שהוא יחסית קליט, ושקל ללמוד את השיר ולא איזה משהו מוזר וקשה להבנה.

ודבר אחרון שקשור לבחירה של שירים: קחו בחשבון שלכל אחד יש טעם משלו, ולפעמים בחירה של של מישהו בקבוצה יכולה להראות לכם קצת מוזר או מצחיק, ובכלל, שיר שבעיני הוא מדהים, מישהו אחר יכול לחשוב שהוא ממש גרוע וזו בחירה ממש מטומטמת. אז תעשו טובה, את הביקורת, תשמרו לעצמכם. זה נורא נורא מעליב שמזלזלים בטעם שלך. זה לא תורם כלום לקבוצה, זה מבאס, ולכל אחד צריך להיות את החופש לבחור איזה שיר שהוא רוצה בסביבה שהיא בטוחה ונעימה.

זה בסדר להגיד שאתם לא רוצים לשיר שיר מסוים, אבל במקום לקטול את השיר, ובדרך עקיפה לקטול את מי שהציע את השיר, אפשר פשוט להגיד שהשיר לא לטעמכם. או קיי? בלי יותר מדי להסביר. אל תעליבו, ולא יעליבו אתכם.

או קיי, בואו נתקדם. בגדול יש כמה שיטות נפוצות שמאפשרות לקבוצה של אנשים לקבל החלטה. אנחנו בחרנו ארבע מהן, ועוד מעט נאפשר לכם לפתח דיון בנושא. אז בשלב הזה תקשיבו, ועוד רגע תוכלו גם להביע את דעתכם. אופציה ראשונה זו הגרלה, כל אחד ירשום שם של שיר על פתק, נכניס את כל הפתקים לכובע, ואז מישהו ישלוף את אחד הפתקים ומה שיוצא זה מה שהקבוצה תשיר.

אופציה שנייה היא לקבל החלטה פה אחד, כלומר לבחור שיר שכל הקבוצה מסכימה עליו ללא יוצא מן הכלל. אופציה שלישית היא שבכל מפגש מישהו אחר יקבע על איזה שיר מתאמנים כל אחד בתורו. והאופציה הרביעית היא מה שנקרא "הרוב קובע". דמוקרטיה. עושים הצבעה ולפי מה שהרוב רוצה, את זה הקבוצה תשיר.

אז מה שאני רוצה שתעשו עכשיו, זה שכקבוצה תדונו בארבעת השיטות שהצגנו, הגרלה, פה אחד, לפי תור והרוב קובע. כל אחד בתורו יכול להגיד איזו דרך נראית לו יותר טובה, או להסביר למה דרך מסויימת נראית לו דווקא לא טובה. שימו לב שעדיין לא צריך לקבל החלטה, כרגע אנחנו רק דנים בנושא. אז קדימה, עכשיו זה הזמן שלכם, לחשוב על זה ולדבר על זה.

סבבה? ברור שסבבה. אז לכו לדון על הנושא ואנחנו נפגש בסרטון ההמשך (:

הוסיפו תגובה חדשה

שמור בדפדפן זה את השם, האימייל והאתר שלי לפעם הבאה שאגיב.

פוסטים נוספים

מוזיקה ורגשות: מסע אל תוך הקשר המופלא ביניהם

מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחיינו. היא מלווה אותנו ברגעים של שמחה, עצב, אהבה, געגועים, התרגשות ועוד. אנו משתמשים בה ...

המשיכו לקרוא

TETST

המשיכו לקרוא

נגינה – גם בזמנים מאתגרים

  אנחנו מבינים שהימים האחרונים לא פשוטים עבור כולנו. המצב הביטחוני מציף בכולנו רגשות של דאגה וחרדה, וזה טבעי שזה ...

המשיכו לקרוא

קורס חדש באתר – פסנתר ואורגנית לשומרי מצוות!

עדכון משמח!לאור הצלחת קורס הגיטרה לשומרי מצוות, לאור בקשות רבות, העלנו קורס חדש לאתר: פסנתר ואורגנית לשומרי מצוות.  מה זה ...

המשיכו לקרוא
קורס פסנתר לשומרי מצוות

הפקת מוזיקה בעזרת תוכנת קיובייס – Cubase

תוכנת קיובייס CUBASE

המשיכו לקרוא

עמוד האקורדים מתעדכן ומתחדש!

עמוד אקורדים בעיצוב חדש ומשופר

המשיכו לקרוא

רוצים ללמוד לנגן אבל לא יודעים על איזה כלי? בשביל זה אנחנו פה!

אז אתם רוצים ללמוד לנגן? מעולה! בין אם אתם מתחילים לגמרי ובין אם יש לכם ניסיון מוזיקלי כלשהו, בחירת הכלי ...

המשיכו לקרוא

חדש! קורס גיטרה לשומרי מצוות!

חדש באתר, קורס גיטרה לשומרי מצוות. מה זה אומר? זה אומר קורס ששומר על שפה נקייה, ומלמד לנגן דרך שירים ...

המשיכו לקרוא

למה כדאי לנגן בחורף?

ניצלנו את אחד הימים הגשומים בשנה כדי לספר לכם, למה כדאי לנגן דווקא בחורף! נגינה על כלי נגינה ביום חורפי ...

המשיכו לקרוא

חג חנוכה שמח ומואר לכולם!

חנוכה שמח לכולם עם השירים האהובים והמוכרים! והשנה הוספנו לכם גם אקורדים לכל שירי חנוכה כולל גרסה קלה לאלו שרק ...

המשיכו לקרוא