לחצו כאן כדי להתחיל

בית הספר הדיגיטלי הראשון
ללימוד פסנתר, גיטרה, יוקלילי ופיתוח קול ברשת

מתחילים ביוקלילי | 27/04/2021

רכישת יוקללה – איך בוחרים וקונים את היוקלילי הראשון?

אם אתם מתלבטים לגבי רכישת היוקלילי הראשון שלכם הגעתם למקום הנכון. במאמר קצר זה נסקור את הדברים העיקריים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מבצעים את הרכישה.

היוקללה, או היוק כמו שקוראים לו בחבר'ה, הוא כלי חמוד, קטן, זול, וסופר קל לנגינה. יחד עם זאת, בשוק ישנם מאות דגמים של יוקלילי שונים שניתן לבחור מתוכם, וזה בהחלט מבלבל. זו הסיבה שהכנו עבורכם אוסף של טיפים, שיעשו לכם סדר בבלאגן, ויאפשרו לכם לקבל החלטה חכמה לגבי רכישת היוקלילי הראשון שלכם.

 

למה זה חשוב לבחור נכון את היוקלילי הראשון שלכם?

 

קודם כל, חשוב לדעת שהיוקללה הוא אינו צעצוע. נכון שמדובר בכלי קטן שלפעמים גם מגיע בכל מיני צבעים מוזרים וצורות מוזרות (מי אמר אננס ולא קיבל), אבל יחד עם זאת, מדובר בכלי נגינה של ממש, ולא צעצוע או משחק. אמנים דגולים מנגנים על היוקללה, ואפשר להגיע עם כלי הנגינה הזה לעומקים מוזיקליים מדהימים. אז ההחלטה לגבי רכישת היוקללה הראשון שלכם, היא די חשובה, ולא כדאי לזלזל בה.

 

אילו סוגי יוקלילי קיימים בשוק ומה כדאי לרכוש?

 

דבר ראשון, אתם צריכים לדעת אילו סוגי יוקלילי קיימים, כדי שתדעו מה עומד בפניכם ולא תעשו טעויות ותרכשו כלי לא נכון. ישנם ארבעה סוגים נפוצים של יוקלילי כאשר המשותף לכולם הוא שיש להם ארבעה מיתרים. אז אם ביוקללה שרציתם לרכוש אין ארבעה מיתרים, כנראה שזה פשוט לא יוקלילי…

שלושת סוגי היוקלילי

יוקלילי הסופרנו

יוקללה הסופרנו זהו היוקללה הקטן ביותר והנפוץ ביותר מבין הארבעה שנכיר. זוהי צורתו המקורית של היוקלילי וכך הוא נבנה במקור. הצליל שלו הוא הוא מאוד עדין ונעים, והוא גם הצליל שלרוב מזוהה עם הכלי. בגלל שהוא קטן, הוא גם מתאים לנגינה של ילדים צעירים. בגדול, ברוב המוחלט של המקרים, זה היוקללה הראשון שנגנים מתחילים קונים, וזה הסטנדרט שאיתו אפשר לרוץ קדימה.

יוקלילי הקונצרט

יוקללה הקונצרט טיפה יותר גדול מהיוקללה סופרנו. בנוסף, הצליל שלו טיפה יותר עמוק וחזק. יחד עם זאת, באופן כללי הוא עדיין נשמע מאוד מאוד דומה ליוקללה סופרנו.

יוקלילי הטנור

יוקללה הטנור עוד יותר גדול מיוקלילי הקונצרט והצליל שלו עוד יותר עמוק ומתחיל כבר להתרחק מהצליל המסורתי של יוקללה הסופרנו.

על שלושת היוקללים שדנו בהם עד כה (הסופרנו, הקונצרט והטנור) מנגנים באותה צורה בדיוק, מכוונים אותם באותה צורה, וההבדל המשמעותי ביניהם עבור הנגן המתחיל, זה הגודל שלהם. אם יש לכם ידיים קטנות, או סטנדרטיות, לכו על היוקללה הסופרנו ובמידה ויש לכם ידיים גדולות במיוחד, אז יכול להיות שהיוקללה טנור מתאים לכם יותר.

יוקלילי הבריטון

יוקללה הבריטו אינו מומלץ כלל לנגנים מתחילים והסיבה לכך היא שהאופן שבו מכוונים אותו ומנגנים עליו שונה משאר היוקללים. זה חשוב כי זה אומר שאם אתם לומדים לנגן על היוקללה הזה, ותרצו לנגן על יוקלילי רגיל, לא תוכלו.  

אז פסק הדין – ברוב המוחלט של המקרים – יוקללה סופרנו, ולבעלי הידיים הגדולות במיוחד יוקללה טנור.

חוץ מארבעת הגדלים, ליוקללים גם יש שלוש צורות נפוצות.

 

מהן הצורות הנפוצות של היוקלילי ובמה כדאי לבחור?

 

בגדול, יש שלוש צורות שבהם יוקללים מגיעים.

יוקלילי בצורת גיטרה

יוקללה

זו הצורה הנפוצה ביותר, כאשר הצבע של היוקלילי יכול להיות בצבע של עץ אבל זה לא חובה, והוא יכול להגיע בכל מני צבעים אחרים.

יוקלילי בצורת אננס

יוקללה אננס

צורה נוספת ,היא צורת האננס, כשגם כאן הצבע יכול להיות צבע עץ או כל צבע אחר.

יוקלילי בצורת סירת משוטים

יוקלילי סירת משוטים

פחות נפוץ, אך גם כן קיים.

הצורה של היוקללה משפיעה באופן מסויים על הצליל שלו, אבל עבור קניית היוקללה הראשון שלכם, זה ממש לא משנה. לכן, אפשר לבחור את מה שיותר מוצא חן בעיניכם מבחינה אסתטית, או מה שיותר זמין עבורכם לרכישה.

ומה לגבי העץ שממנו עשוי היוקלילי?

 

זה לא יפתיע אותכם לדעת שגוף היוקלילי עשוי מעץ. אבל רגע, יש הרבה סוגים של עצים, האם זה בכלל משנה משהו? התשובה היא שכן. בגדול, ככל שהיוקללה יותר טוב, הסיכויים עולים לכך שהוא בנוי מעץ מלא, וככל שהיוקללה יותר זול כך גדלים הסיכויים שהוא עשוי מכל מני תערובות של עצים שמדביקים אותם ביחד.

זה משנה כי העץ משפיע על הצליל של היוקללה. באופן כללי, עץ מלא, יגרום לכך שההדהוד של הצליל ישמע יותר טוב, בהשוואה ליוקללה מעץ מעורבב עם דבקים וחומרים סינטטיים אחרים. בנוסף, לכל סוג עץ יש אופי צליל משלו, ויש סוגים שנחשבים נעימים יותר לאוזן, ולכן גם יותר יקרים וכו'.

עם זאת, חשוב לדעת שדווקא היוקללים שעשויים מתערובות של עצים ודבקים, הם אלו שיותר עמידים למכות ונפילות, אז יש פה שיקול שצריך לקחת, סאונד וצליל אל מול עמידות.

בכל מקרה, עבור קניית היוקלילי הראשון, העצה שלנו היא, בשלב הזה, שלא להיכנס לנושא הזה כלל ולא להקדיש לו תשומת לב. הסיבה לכך היא שישנם עוד המון הבדלים בין היוקללים השונים, שאנחנו בכלל לא נכנסים אליהם במאמר הנוכחי. זה לא רק סוג העץ שממנו נבנה היוקללה, יש פה גם דיון שלם לגבי סוגי המיתרים, הגובה של הסריגים ועוד ועוד.

היות ולנגן המתחיל אין שום דרך לדעת איזו יוקללה באמת מוצא חן בעיניו והיות והטעם המוזיקלי שלו וההעדפות שלו בתחום היוקללה עדיין לא התחילו להתפתח, אין טעם שנגן מתחיל יקנה יוקלילי יקר מהעץ הכי איכותי. להשתדרג תמיד אפשר יותר מאוחר.

האם כדאי לקנות את היוקללה הכי זול שאפשר למצוא?

 

מוכר בשוק יוקלילי

לקנות את היוקללה הכי זול שאתם יכולים למצוא זה רעיון גרוע. על אף שיש יוקלילים בשוק במחירים ממש מצחיקים, אל תתפתו לקנות את היוקללה הכי זול בשום פנים ואופן. הסיבה לכך היא שהיוקללים הזולים הם מאיכות ירודה, וזה בא לידי ביטוי בכך שקשה לנגן עליהם. הרבה פעמים ביוקללים זולים מאוד, המיתרים מזמזמים, או שקשה ללחוץ עליהם, ואז, הנגן המתחיל שבין כה וכה לא תמיד קל לו, לא מבין למה האקורד לא מצליח ועלול לחשוב שהבעיה נעוצה בו.

אז ההמלצה היא לקנות את היוקללה הזול ביותר שמאפשר לימוד בהנאה ובקלות. כלומר, יוקלילי שהוא לא עקום, שהוא לא מזמזם ושקל ללחוץ עליו. ובעתיד, תמיד אפשר להשתדרג ליוקללה טוב יותר, שכבר יודעים מה רוצים ומה צריכים.

 

מאיפה מומלץ לקנות את היוקלילי הראשון?

 

סטנד גיטרה קיר

כמו שכבר כתבנו,  היוקללה זהו כלי נגינה שעשוי מעץ. יוקללה אשר מגיע לארץ אחרי מסע ארוך באונייה, ושוכב במחסנים תקופה ארוכה, כשמוציאים אותו מהאריזה הוא צריך לעבור תהליך שנקרא סט-אפ. מדובר בתהליך שבו טכנאי כלי נגינה בודק שהכלי תקין, מסדר מה שנדרש כתוצאה מהשינויים שהעץ עבר בדרך, ומבצע כל מני דברים שטכנאי יוקללים מבינים בהם. זו הסיבה שחשוב לקנות את היוקלילי ממקום אמין שאתם סומכים עליו, ולא מאיזו באסטה ברחוב. אם אתם צריכים המלצות, דברו איתנו ונשמח לעזור.

 

האם כדאי לקנות יוקלילי יד שנייה?

 

בגדול כדאי, וזה יכול לחסוך כסף, אבל קחו בחשבון שכדי לקנות יוקללה יד שנייה, צריך להבין משהו לגבי התחום. לא הרבה אמנם, אבל אי אפשר לקנות יוקללה בלי להיות מסוגל לבדוק אם הוא מזמזם באקורדים חסומים לדוגמא. אז אם יש מישהו שמבין עניין ויכול לבוא איתכם ולוודא שהיוקללה תקין, תוכלו לחסוך כסף ולהנות מכלי איכותי. אם אין  מישהו כזה לצידכם, עדיף להישאר עם האופציה של החנות ואולי בעתיד תוכלו לקנות ביד שנייה, כאשר כבר יהיה לכם את הידע והביטחון לבחור נכון.

 

כמה עולה יוקלילי למתחילים?

 

יוקללה למתחילים שאפשר לנגן עליו ולא יתסכל אותכם יעלה בין 250 – 300 ש"ח כאשר במחיר של 500 – 600 ש"ח תוכלו לקנות יוקללה שהוא באמת טוב ויוכל לשמש אותכם בהנאה שנים רבות.

 

או קיי, קניתי יוקלילי איפה לומדים לנגן עליו?

 

אז אחרי שקניתם את היוקללה הראשון שלכם, השלב הבא הוא כמובן להתחיל ללמוד לנגן עליו!
אנחנו מזמינים אותכם לנסות את קורס המתחילים שלנו ביוקללה. מדובר בקורס אונליין, שהוא המקיף ביותר בישראל ללימודי יוקלילי, ויעלה לכם הרבה פחות מכל שיעור עם מורה. השיעורים הראשונים הם בחינם, כך שאפשר להתרשם מהלימוד ומדרכי ההוראה שלנו. אז קדימה, אפשר לבדוק את השיעור הראשון גם אם אין לכם עדיין יוקלילי: לחצו כאן למעבר לשיעור הראשון בקורס.

בהצלחה!

 

הוסיפו תגובה חדשה

שמור בדפדפן זה את השם, האימייל והאתר שלי לפעם הבאה שאגיב.

פוסטים נוספים

סימפוניית היוקללה

היוקללה, כלי בעל ארבעה מיתרים ששורשיו בהוואי, כבש את ליבם של מוזיקאים וחובבים ברחבי העולם. הצליל הייחודי המקסים שלו וגודלו ...

המשיכו לקרוא

מיני קורס חדש – פריטות מתקדמות ליוקלילי

הי כולם! איזה כיף – מיני-קורס חדש, והפעם פריטות מתקדמות ליוקלילי! אז לכל מי שסיים את קורס המתחילים שלנו, ורוצה להכיר עוד ...

המשיכו לקרוא
יוקלילי

מתנות שכל נגן גיטרה היה רוצה לקבל

כל מי שמכיר גיטריסטים יודע שגיטריסטים אוהבים גיטרות. כל גיטריסט רוצה שתהיה לו גיטרה קלאסית, וגם אקוסטית, וגם חשמלית, וכשיש ...

המשיכו לקרוא
מתנה מהאתר נגינה

מילון אקורדים ליוקלילי מתנה!

אחד הדברים שכל נגן יוקלילי מתחיל חייב לדעת הוא לנגן אקורדים! הבעיה היא שיש המון אקורדים, וקשה לזכור את כולם. ...

המשיכו לקרוא
מילון אקורדים ליוקללה

נגינה ביוקלילי – שאלות? ותשובות!

אז ככה, למרות שכל אחד מאיתנו הוא עולם ומלואו, וכל אחד הוא מיוחד, עדיין יש שאלות שחוזרות על עצמן לגבי ...

המשיכו לקרוא
נגינה ביוקלילי - מילון אקורדים

טיפים לנגינה על יוקלילי

תמיד חלמתם לנגן על יוקלילי?!    לנגן על יוקלילי, זה אומר להתאמן על יוקלילי. בלי להתאמן לא מגיעים לכלום, זה ברור! ...

המשיכו לקרוא
נגינה ביוקלילי - מילון אקורדים

קורס היוקללה עלה לאוויר!

בשעה טובה - קורס היוקללה עלה לאוויר - 42 שיעורים, מאות תרגילים להדפסה ומאות הדגמות וידאו!

המשיכו לקרוא
שיעורי נגינה ביוקלילי

בקרוב… קורס יוקללה באתר נגינה!

ביקשתם, ביקשתם, ואנחנו מקשיבים! בקרוב באתר נגינה, קורס יוקללה למתחילים, כבר בתהליכי צילום! שווה לחכות!

המשיכו לקרוא
נגינה ביוקלילי - מילון אקורדים