לחצו כאן כדי להתחיל

בית הספר הדיגיטלי הראשון
ללימוד פסנתר, גיטרה, יוקלילי ופיתוח קול ברשת

מתחילים בפסנתר | 30/10/2017

איך בוחרים אורגנית יד שנייה למתחילים?

אז החלטתם לקנות אורגנית יד שנייה, מעולה!

האינטרנט מלא באורגניות, המבחר גדול, המחירים נמוכים, וכל מה שנשאר זה ללכת ולקנות! נכון? לא נכון. לפני שקונים, כדאי לדעת כמה דברים, ובשביל זה אנחנו כאן. אז, קבלו את המדריך לקניית אורגנית יד שנייה!


 יד שנייה – רעיון טוב?

אז קודם כל, חשוב לדעת שקניית אורגנית יד שנייה, בגדול זה רעיון טוב. האורגניות שתכף נמליץ עליהן, שורדות שנים, לרוב עם מעט מאוד קלקולים (ואם יודעים מה לבדוק אז בכלל מקטינים את הסיכוי לבעיות), וכמובן מאפשרות לחסוך לא מעט כסף. בגדול באתר YAD2 יש המון דגמים (חפשו תחת הקטיגוריה "כלי נגינה-קלידים", ותחת הקטיגוריה "כלי נגינה-אורגן"), אבל כמובן שיש גם אתרי יד שנייה נוספים, וכולם אחלה.


דגמים מומלצים?

שוק האורגניות בארץ מורכב מחברה אחת עיקרית ששמה Yamaha, ומעוד חברות שחלקן גדולות (כמו Roland) וחלקן קטנות יותר כמו Medeli. ההמלצה שלנו היא ללכת על דגמי ה – PSR של חברת Yamaha. אלו יהיו רוב האורגניות שתפגשו באתרי האינטרנט השונים, הן הנפוצות בארץ, וכמיטב מסורת ימאהה, הן עמידות מאוד עם סאונד טוב ביחס למחיר. היות והמותג YAMAHA PSR רץ כבר עשרות שנים, אפשר למצוא אינספור דגמים בשוק (תסתכלו על הרשימה ותכנסו להלם), אבל האמת, שכולם טובים. ולא, אין לנו קשר ליבואן של ימאהה, האורגניות פשוט טובות. אז הנה דוגמא למקלדת, תוכלו לראות שבאמצע נמצא הלוגו של ימאהה, ובצד, קצת קשה לקרוא, אבל זה רשום שם, תסמכו עלינו, שם הדגם, במקרה הזה PSR E403.קחו בחשבון, שאנחנו לא אומרים שדגמים אחרים של חברות אחרות הם אינם טובים, אבל אם רוצים ללכת על בטוח, אז ימאהה זה המאזדה 3 של עולם האורגניות.

אורגנית


מחיר?

לאורגנית יד שנייה למתחילים, אין סיבה לשלם יותר מ 600 ש"ח. לרוב טווח המחירים יהיה 400-600 ש"ח.


מה לבדוק לפני שקונים?

בצעו את הבדיקות הבאות לפני שאתם קונים. אם בדיקה כלשהיא נכשלת, וותרו על האורגנית, עלויות התיקון יהיו יותר מעלות כל האורגנית, וחבל על הזמן ועל הכסף שלכם.

1. לחצו על כל הקלידים אחד אחרי השני (לא להתעצל), וודאו שכל אחד מהם מנגן. על כל קליד לחצו פעמיים, פעם אחת לחיצה חזקה, ופעם אחת לחיצה חלשה. אנחנו מנסים למצוא קלידים "שהתעייפו" שלא מנגנים כמו שצריך, בעיות מגעים וכיו"ב. אם הקשתם על קליד, והוא לא משמיע צליל – לא קונים.

2. סובבו את כפתור הווליום (העוצמה), וודאו שהוא פועל באופן תקין, שאפשר להנמיך ולהגביר את העוצמה. לרוב כפתור זה מגיע בצורת גלגל, שאותו צריכים לסובב, ולפעמים המגעים בו נהרסים, והוא גורם לרעשים נוראיים בעת השימוש בו. סובבו את הכפתור, אם הוא מרעיש קצת, לא נורא, אם הוא מרעיש ברמה שזה כבר לא נעים לשמוע – לא קונים.

3. אם אתם מתכוונים להשתמש באזניות, הביאו אזניות אתכם, שימו לב שצריך אזניות עם חיבור גדול ולא אוזניות של טלפון. וודאו שאכן שומעים כמו שצריך. לא שומעים? לא קונים.

4. שחקו עם החיבור לחשמל של האורגנית, הזיזו את כבל החשמל מצד לצד. אם כשאתם עושים זאת, האורגנית נכבית ונדלקת , יש בעיית מגעים, ואז? ניחשתם נכון – לא קונים.

5. באורגניות יש המון המון כפתורים, וכדי לבדוק אותם, זה ממש לא חשוב להבין מה שהם עושים. מה שצריך זה רק לוודא זה שהם עובדים. איך עושים את זה? לוחצים על כל כפתור וכפתור ומוודאים שהוא עושה משהו (משנה משהו במסך, מדליק נורה, משמיע צליל – לא משנה מה, העיקר שהוא מגיב). אם הכפתור לא עושה כלום, זה לאו דווקא אומר שהוא מקולקל, לפעמים כפתור עובד רק בסיטואציה מסוימת. לדוגמא: כפתור ה STOP לעצירת הליווי האוטומטי, יעבוד רק אם יש ליווי אוטומטי שפועל באותו הרגע. אם הליווי לא פועל, הכפתור לא יעשה שום דבר. אז, אם יש כפתור שלא עובד, לפני שנפסוק "לא קונים", צריך לשאול את המוכר, מה הכפתור הזה עושה, ולמה הוא לא מגיב.

6. אם לאורגנית יש פדאל, צריך לבדוק שהוא עובד כמו שצריך, איך עושים את זה?
א. לוחצים על קליד כלשהוא, שומעים שיש צליל.
ב. תוך כדי שקליד לחוץ, לוחצים על הפדאל עם הרגל. עכשיו גם היד לוחצת וגם הרגל לוחצת.
ג. מפסיקים ללחוץ על הקליד עם היד, בעוד שהרגל ממשיכה ללחוץ על הפדאל.
אם הצליל נמשך אפילו שהפסקתם ללחוץ על הקליד עם היד- הפדאל תקין. אם הצליל מפסיק ברגע שהפסקתם ללחוץ עליו עם היד, הפדאל לא תקין – לא קונים.

7. מסך – זה ברור. מסך שבור, סדוק, לא מראה מה שצריך – לא קונים.

8. מעמד תווים – לרוב האורגניות יש מעמד תווים מובנה, יש לוודא שהוא לא הלך לאיבוד, אם הוא נעלם, תצטרכו לקנות מעמד תווים בנפרד, שיתפוס יותר מקום, עוד כסף, ובגדול לא מומלץ.


ביצעתם את כל הבדיקות? הכל בסדר?

יופי. אל תשכחו:

להתמקח על המחיר (אנחנו בישראל, בכל זאת).
אם בעיסקה כלול סטנד שעליו מונחת האורגנית – לא לשכוח לקחת אות
לא לשכוח את כל הנלווים (חיבור לחשמל, סטנד תווים, פדאל אם יש, תיק אם יש)


יש אורגנית, מה עכשיו?

עכשיו מתחילים ללמוד! איפה? אצלנו באתר נגינה! שיעורי אונליין, מטריפים שיקחו אותך צעד אחרי צעד למטרה! לחצו כאן למעבר לאתר, ולהתחיל לנגן עוד היום!

הוסיפו תגובה חדשה

פוסטים נוספים

מהו האקורד הארוך ביותר בפסנתר?

מי אמר שאלה מוזרה ולא קיבל?   כאן, באתר נגינה, אנחנו מקבלים מאות שאלות מהתלמידים שלנו, ורובן שאלות מאוד טובות, ...

המשיכו לקרוא
מהו האקורד הארוך ביותר

שאלות ותשובות – שיעורי פסנתר!

והפעם, גל עונה על כל השאלות הנפוצות לגבי שיעורי פסנתר!

המשיכו לקרוא
לימוד פסנתר

קורס חדש באתר – פסנתר ואורגנית לשומרי מצוות!

עדכון משמח!לאור הצלחת קורס הגיטרה לשומרי מצוות, לאור בקשות רבות, העלנו קורס חדש לאתר: פסנתר ואורגנית לשומרי מצוות.  מה זה ...

המשיכו לקרוא
קורס פסנתר לשומרי מצוות

45 יצירות קלאסיות שחובה להכיר, עכשיו בלימוד פסנתר

מעבר לזה שכוחה של מוזיקה קלאסית יכולה להוריד לחץ, להפעיל את החושים וכמובן לעורר יצירתיות, היא גם השפיעה רבות על ...

המשיכו לקרוא

מיני קורס חדש! איך בונים אקורדים בפסנתר ואורגנית!

  כמה פעמים קרה לכם שניגנתם שיר ונתקלתם באקורד שאתם לא יודעים איך לנגן אותו? למי זה לא קרה… אז ...

המשיכו לקרוא

מיני-קורס חדש! הוצאת אקורדים מהשמיעה!

מכירים את זה שאתם שומעים שיר שאתם אוהבים, ואולי אפילו מצליחים לנגן את המנגינה הראשית שלו על הפסנתר או האורגנית, ...

המשיכו לקרוא
שמיעה

איך יודעים באיזו אצבע לנגן כל צליל בפסנתר?

הפעם אנחנו הולכים לענות על שאלה שנשאלנו פעמים רבות והיא: איך יודעים באיזו אצבע לנגן כל צליל בפסנתר? זו שאלה ...

המשיכו לקרוא
קלידים

מיני קורס חדש – איך משתמשים באורגנית!

איזה כיף – מיני קורס חדש עלה לאתר! והפעם – איך משתמשים באורגנית? אורגנית היא סוג של מחשב משוכלל שיודע ...

המשיכו לקרוא
אורגנית משוכללת

כמה קלידים יש בפסנתר ואורגנית?

הפסנתר הסטנדרטי נתחיל מהפסנתר, לפסנתרים סטנדרטיים ולפסנתרים חשמליים יש 88 קלידים. יש כמובן יוצאי דופן. יש פסנתרים עם 102 קלידים, ...

המשיכו לקרוא
פסנתר

איך בונים אקורד מינור?

מהו האקורד מינור?   כשאנחנו אומרים אקורד מינור, הכוונה שלנו היא לאותם אקורדים שמופיעים כאות גדולה באנגלית, ואחריה האות m ...

המשיכו לקרוא
מורה לפסנתר